گلایه مدیر مركز سینمای مستند از بی توجهی به آثار مستند در جشنواره فجر
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش یكشنبه شب خبرنگار فرهنگی ایرنا، مراسم اختتامیه سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر با نظم خاصی در ساعت 18 و 45 دقیقه امروز در تالار وحدت برگزار شد.

- در ابتدای این مراسم یكی از حاضران از دبیر جشنواره درخواست كرد برای افرادی كه كارت دعوت برای حضور در این مراسم دارند و در بیرون تالار وحدت ایستاده اند چاره ای اندیشه شود.

- محمود گبرلو مجری نشست های پرسش و پاسخ فیلم های حاضر در سی امین جشنواره فجر نیز از پشت درمانده های این مراسم بود.

- محمدرضا شهیدی فر مجری برنامه تلویزیونی پارك ملت اجرای مراسم پایانی فجر را عهده دار بود.

وی گفت كه قول می دهم كسی از این پله ها كه پیشتر در مراسم افتتاحیه جشنواره داود رشیدی روی آن زمین خورده بود، استفاده نكند.

- محمدرضا عباسیان مدیرعامل موسسه رسانه های تصوری نیز در این مراسم از حامی مالی جشنواره فیلم فجر درخواست كرد خودرو به عنوان جایزه برای برگزیدگان مستند در نظر بگیرد.

- شفیع آقامحمدیان نیز در این مراسم از اصحاب رسانه به دلیل بی توجهی به سینمای مستند گلایه كرد و خواستار توجه بیشتر به این حوزه شد.

وی یادآور شد: سینما سپیده یكسال پیش برای اكران فیلم های مستند راه اندازی شد اما هجمه های وارده در نهایت موجب شد پخش مستند در این سینما متوقف شود

مدیرعامل مركز گسترش سینمای مستند با طرح این پرسش كه چند نفر آثار مستند در جشنواره فیلم فجر را دیدند؟ تاكید كرد: بدون كمك اصحاب رسانه دیدن این آثار ممكن نیست ، امیدوارم پس از جشنواره بار دیگر شاهد نمایش عمومی این آثار باشیم.

- مهناز افشار نیز پس از دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن خطاب به پیمان معادی كارگردان فیلم سینمایی برف روی كاج ها گفت: این دیپلم را برای برف روی كاج ها گرفتم و می دانم چقدر زحمت كشیدی و در چارچوبی كه همه از آن آگاهی داریم فیلم ساختی.

وی یادآور شد: به عنوان یك عضو كوچك سینمای ایران آرزو دارم اگرچه سلیقه های ما با یكدیگر متفاوت است اما در كنار هم با عطوفت كار كنیم.

- ناصر گیتی جاه نیز پس از دریافت دیپلم افتخار جشنواره فیلم فجر از هیات داوران تقدیر و از اینكه پس از 60 سال موفق به دریافت این جایزه سینمایی شده اظهار خوشحالی كرد.

- سعید راد نیز در هنگام دریافت لوح تقدیر بهترین بازیگری بخش فیلم های اول، مسعود فراستی را در آغوش گرفت و گفت: پس از 38 سال در سینمای ایران جایزه گرفتم و امیدوارم تا روزی كه توان دارم اینجا جایزه بگیرم.

- رضا عطاران همچنین در هنگام دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر، جایزه خود را از مسعود رایگان دریافت كرد.

وی از اینكه فیلم بی خود و بی جهت ساخته عبدالرضا كاهانی در بخش سینمای ایران حضور ندارد اظهار تاسف كرد.

-محمد قهرمانی تهیه كننده فیلم گیرنده نیز پس از دریافت سیمرغ بلورین بخش نگاه نو گفت: خوشحالم كارگردانی جدید به سینمای ایران معرفی كردم و تقاضا می كنم ارزش های انقلاب را در سینما پیدا كنیم و بیشتر توجه كنیم.

فراهنگ **1983 **9173





:: برچسب‌ها: جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: